#main, 12 października 2015

By 12 października 2015#main

Poprzedni tydzień był dla nas dość pracowity (nie blogowo), ale pamiętaliśmy by przygotować dzisiejsze #main. Kawa w dłoń i zaczynamy.

Cykl #main to punkt początkowy Waszego tygodnia,  prasówka, w której zbieramy ciekawe linki, dzielimy się informacjami, a także podsyłamy programistyczne zadanie. Mamy nadzieję, że w ten sposób umilimy Wam poniedziałkowy powrót do rzeczywistości ;) No to zaczynamy. 

Podsumowanie ankiety z zeszłego tygodnia

Zadaliśmy Wam pytanie: W jaki sposób najlepiej jest Ci się uczyć i poznawać nowe technologie? Poniżej możecie zobaczyć jak wyglądają zebrane przez nas wyniki:

ankieta2.001

 

Nic tak nie motywuje do nauki, jak możliwość zastosowania zdobytej wiedzy w praktyce. Jako, że wiele z Was zaznaczyło, że korzysta z kursów/materiałów online oraz wideo tutoriali prosimy o podzielenie się w komentarzach linkami (ale to tych na licencji Creative Commons/bezpłatnych) – myślimy, że może to być cenny odnośnik do praktycznych materiałów.

Odpowiedź na pytanie z zeszłego tygodnia

Poniżej rozwiązanie problemu z poprzedniego wpisu. Sekwencja, która wypisze się na konsoli to:

A constr
A shout
A do
A constr
B constr
B shout
B do
A do
A constr
B constr
B shout
C do
B do
A do

Jeśli nie udało Ci się rozwikłać zagadki, zapraszamy najpierw do wpisu z serii #Niezbędnik Juniora(klik) – być może pomoże on Ci dojść do poprawnego rozwiązania :)

Jeśli masz wątpliwości skąd poszczególne elementy, poniżej linijka kodu, elementy, które wypisze, oraz wyjaśnienie dlaczego:

  • A a = new A();
    • A constr – wykona się konstruktor Object (nic nie robi) po czym kod konstruktora A
  • a.shout()
    • A shout – metoda shout w klasie A
  • a.doSomething()
    • A do – metoda doSomething w klasie A
  • A b = new B();
    • A constr – konstruktor B jako pierwszą operacje wywoła bezargumentowy konstruktor A
    • B constr – kod konstruktora B
  • b.shout()
    • B shout – metoda shout w klasie B
  • b.doSomethin()
    • B do – metoda doSomething w klasie B
    • A do – metoda doSomething w klasie A wywołana jawnie w klasie B (super.doSomething())
  • A c = new C();
    • A constr – konstrukto domyślny w klasie C jako pierwszą operację wywoła bezargumentowy konstruktor B, który z kolei wywoła bezargumentowy konstruktor A
    • B constr – kod z konstruktora klasy B
  • c.shout()
    • B shout – klasa C nie przesłania metody shout, więc dziedziczy ją z klasy B
  • c.doSomethin()
    • C do – metoda doSomething w klasie C
    • B do – metoda doSomething w klasie B wywołana jawnie w klasie C
    • A do – metoda doSomething w klasie A wywołana jawnie w klasie B

AMA ze Stephenem Hawkingiem

Ask me anything to format, w którym użytkownicy reddita zadają pytania jakiejś sławnej osobie. Ostatnio odpowiadał na nie Stephen Hawking, więc wszystkich obawiających się inwazji robotów, lub wręcz przeciwnie odsyłamy do jego odpowiedzi(klik). Bardzo ciekawa lektura.

50 Nerds of Grey

Nie, nie jesteśmy fanami przygód Pana Greya. Jednak relacja D/s w wykonaniu nerd przyprawia o spory uśmiech. Sprawdźcie  na twitterze jak można ukarać bardzo złego nerda (klik)  ;) Poniżej próbka.

50-nerds-of-grey-twitter-1

Humble Bundle

Jeśli szukacie nieszablonowej książki, gry z oryginalnym gameplayem lub niezależnego filmu, nie chcecie wydać majątku a do tego wesprzeć organziację charytatywną i podzielić się później ze znajomymi – zapraszamy na humblebundle.com. Zasady są proste: płacimy ile chcemy, cały zysk trafia do organizacji charytatywnych, a content nie ma zabezpieczeń DRM – możemy go używać na wielu urządzeniach bez ograniczeń.

Alan Turing

To genialny matematyk, który przyłożył się do rozwoju współczesnej kryptografii i kryptologii. M.in. przy współpracy z Polakami stworzył maszynę, która rozszyfrowała enigmę. Opisał założenia testu, który do dzisiaj uznawany jest za jedną z nielicznych wiarygodnych metod weryfikacji czy mamy do czynienia ze sztuczną inteligencją. Jego badania przyczyniły się do wydzielenia klasy problemów NP-trudnych, o których niedługo przeczytacie więcej na blogu. Niestety, padł ofiarą uprzedzeń w czasach, w których żył, ale jego wkład w rozwój informatyki jest nieoceniony. Ciekawych jego biografii odsyłamy do biografii(klik!), jak i do filmu Gra tajemnic(klik!), który przedstawia jego osobę.

Zadanie

Czym różni się == od .equals() w Javie?

Na co zwracasz uwagę przy wyborze sprzętu do pracy?

My o naszych spostrzeżeniach, co do wyboru sprzętu pisaliśmy tutaj(klik!), ale ciekawi jesteśmy Waszego zdania. Co jest najażniejsze?

Co jest dla Ciebie ważne przy wyborze sprzętu do pracy?
  • Add your answer

Wybierz 3 najważniejsze

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  • Bartosz Raćkowski
  • Jakub Olszak

    Cześć wydaje mi się że rozwiązanie problemu ma błędy
    Poprawna odpowiedz powinna byc:

    A constr
    A shout
    A do
    A constr
    B constr
    B shout
    B do
    A do
    A constr
    A shout
    C do
    A do

    albo klasa C extends nie A tylko B

    • Cześć, oczywiście powinno być C extends B – już poprawiamy. Dziękujemy za zwrócenie uwagi!

  • Patol.pl

    Turing nie padł ofiarą żadnych uprzedzeń, po prostu w normalnym wtedy jeszcze kraju zboczeństwa były zabronione i karane.