#LazySunday. Szybki sposób na energię do programowania

By 7 lutego 2015Lazy Sunday
Wpis-Header

Dzisiejszy wpis będzie o szybkich sposobach na trochę energii do programowania :)Wieczór, komputer, programujesz od rana i zaczyna brakować Ci energii, a jeszcze napisała byś moduł czy dwa, brzmi znajomo? :) Dzisiaj kilka prostych przepisów na szybkie dawki pysznej (i zdrowej!) energii, w sam raz na wieczór przy komputerze :)

#Cykl lazy Sun­day to wpisy nie do końca związane z pro­gramowaniem. Cza­sem zna­jdziesz tu coś, co nas ostat­nio inspiruje lub moty­wuje, a cza­sem po prostu przepis na dobre ciasto czy recen­zje kulturalno-gastronomiczną. Ot, coś na leniwą niedzielę. Zapraszam do lektury.

Koktajle

Koktajle to świetny sposób na szybki posiłek – oboje uwielbiamy gotować, ale czasem po prostu nam się nie chce, czasem nie mamy składników na wymyślone danie a czasem po prostu mamy ochotę na coś prostego. Koktajle są idealne w takich sytuacjach – wystarczy blender i przysłowiowe ‚cokolwiek’ w lodówce, taki przepis jest zresztą najsmaczniejszy :) Dzisiaj podzielimy się z Tobą trzema przepisami, które nam bardzo przypadły do gustu.

Przepis pierwszy – banany z masłem orzechowym

MASŁOORZECHOWE

Ten przepis to hit stulecia, nawet początkowo sceptycznie nastawiony Kuba po spróbowaniu od razu został miłośnikiem tego koktajlu :)

Do zrobienia koktajlu potrzebujemy:

  • 1 banana
  • 2 czubate łyżki masła orzechowego (my preferujemy gładkie, ale jeśli masz ochote, to takie z kawałkami orzeszków też będzie super!)
  • pół szklanki mleka
  • dwie łyżeczki miodu

Całość blendujemy i po ok. 3 minutach mamy gotowy, przepyszny i bardzo sycący koktajl :)

Przepis drugi – mango z jogurtem greckim i kolendrą

Kolejny z przepisów jest najdelikatniejszy z zestawu, ale zapewniam, że równie pyszny co pozostałe!

Będziemy potrzebowali:

  • pół mango
  • jednego banana
  • cztery czubate łyżki jogurtu greckiego
  • kilka gałązek kolendry

W kwestii przygotowania bez niespodzianek – całość blendujemy po czym delektujemy się smakiem :)

Przepis trzeci – gruszka z miętą

Ten koktajl jest mniej słodki, bardziej orzeźwiający i zdecydowanie polecany w przerwie na odświeżenie myśli w czasie pracy :)

Zrobimy go łącząc:

  • 1 gruszkę
  • pół szklanki mleka
  • sok z połówki limonki
  • kilka gałązek świeżej mięty
  • dwie łyżki płatków żytnich

Także w tym przypadku całość blendujemy, ale polecam zostawić koktajl po zblendowaniu na kilka minut, dzięki temu płatki wchłoną wilgoć i będą miększe.

Jak sama widzisz, koktajle są śmiesznie łatwe i szybkie w przygotowaniu! Z drugiej strony dostarczają dużo energii, są sycące i – co ważne dla programistów – nie brudzi paluszków i można ‚jeść’ przez słomkę ;)

PS. Nie, nie zmieniamy profilu bloga, nie będzie on blogiem kulinarnym ;) Po prostu od czasu do czasu podzielimy się z Wami fajnymi pomysłami na posiłek :)

ALL

Smacznego!

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  • domi

    mniam! aż mi wstyd, że jem właśnie sklepowe lody… ;(

  • PUDELEK-WATCH

    Czy jestescie juz para?

  • Agnieszka

    Ja jeszcze polecam smoothies, bez mleka czy jogurtu – to dopiero orzeźwienie! Uwielbiam kombinować z różnymi smakami, dziś było połączenie: szpinaku, natki pietruszki, gruszki, pomarańczy i banana. Niebo w gębie i od razu chce się pracować! :) Jeśli mam ochotę na coś słodkiego, to często są to właśnie takie pyszne mieszanki :) albo własnoręcznie przyrządzona gorąca czekolada (ale to już bardziej kaloryczne) :D

    • Szpinak i gruszka brzmi bardzo fajnie, spróbuję przy najbliższej okazji!